Edukacijska rehabilitacija

Obavijest

Srijeda, 22 Travanj 2020 23:32

Sukladno članku 5. Pravilnika o doktorskim studijima na Sveučilištu u Mostaru (ur.br. 01-2379/14 od 16. prosinca 2014.) doktorski studij u punom radnom vremenu traje tri godine, a može se, uz obrazloženje produžiti do pet godina. Studij s dijelom radnog vremena traje pet, a iz opravdanih razloga, o kojima odlučuje tijelo koje imenuje nositelj studija, može se, uz obrazloženje, produžiti do sedam godina. Po isteku osam godina od upisa doktorand gubi pravo obrane doktorskoga rada.

Pravilnik o doktorskim studijima Sveučilišta u Mostaru dostupan je na sljedećem linku : https://web-admin.sum.ba/api/storage/pravilnik-doktorski-studiji_1552393251.pdf?_ga=2.221105240.1340912571.1587318723-47446160.1585645114

Obavijesti Opširnije...


Obavijest

Srijeda, 22 Travanj 2020 23:31

Sukladno članku 5. Pravilnika o doktorskim studijima na Sveučilištu u Mostaru (ur.br. 01-2379/14 od 16. prosinca 2014.) doktorski studij u punom radnom vremenu traje tri godine, a može se, uz obrazloženje produžiti do pet godina. Studij s dijelom radnog vremena traje pet, a iz opravdanih razloga, o kojima odlučuje tijelo koje imenuje nositelj studija, može se, uz obrazloženje, produžiti do sedam godina. Po isteku osam godina od upisa doktorand gubi pravo obrane doktorskoga rada.

Pravilnik o doktorskim studijima Sveučilišta u Mostaru dostupan je na sljedećem linku : https://web-admin.sum.ba/api/storage/pravilnik-doktorski-studiji_1552393251.pdf?_ga=2.221105240.1340912571.1587318723-47446160.1585645114

Geografske osnove planiranja u okolišu Opširnije...


Obavijest

Srijeda, 22 Travanj 2020 23:23
Sukladno članku 5. Pravilnika o doktorskim studijima na Sveučilištu u Mostaru (ur.br. 01-2379/14 od 16. prosinca 2014.) doktorski studij u punom radnom vremenu traje tri godine, a može se, uz obrazloženje produžiti do pet godina.
Studij s dijelom radnog vremena traje pet, a iz opravdanih razloga, o kojima odlučuje tijelo koje imenuje nositelj studija, može se, uz obrazloženje, produžiti do sedam godina. 
Po isteku osam godina od upisa doktorand gubi pravo obrane doktorskoga rada.
Pravilnik o doktorskim studijima Sveučilišta u Mostaru dostupan je na sljedećem linku : https://web-admin.sum.ba/api/storage/pravilnik-doktorski-studiji_1552393251.pdf?_ga=2.221105240.1340912571.1587318723-47446160.1585645114
 
Prema Odluci Znanstveno - nastavnoga vijeća Fakulteta prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru (ur.br. 04/I-2324/18 od 5. srpnja 2018.) krajni rok za završetak poslijediplomskog sveučilišnog doktorskog studija odgojnih znanosti (pedagogije) je 31. prosinac 2020.

Obavijesti Opširnije...


Obvezne i izborne aktivnosti

Srijeda, 22 Travanj 2020 23:12

Obvezne i izborne aktivnosti (sudjelovanje na seminarima, konferencijama, okruglim stolovima i sl.)

Studijske obveze studenata:

  1. Studenti doktorskog studija odgojnih znanosti - pedagogije upisani u peti semestar studija (magistri znanosti iz područja pedagogije) imaju studijsku obvezu objaviti samostalno dva (2) znanstvena članka u referiranim znanstvenim časopisima iz područja pedagogije u Bosni i Hercegovini ili inozemstvu i sudjelovati aktivno na dva znanstvena skupa (od kojih jedan mora biti međunarodni) iz šireg područja pedagogije (što treba biti vidljivo u programu skupa), do predaje doktorskog rada.
  1. Studenti doktorskog studija odgojnih znanosti - pedagogije upisani u drugi, treći ili četvrti semestar studija (studenti, apsolventi ranijeg magistarskog znanstvenog studija pedagogije i magistri iz srodnih znanosti) imaju studijsku obvezu objaviti samostalno dva (2) znanstvena članka u referiranim znanstvenim časopisima iz područja pedagogije u Bosni i Hercegovini ili inozemstvu i sudjelovati aktivno na dva znanstvena skupa (od kojih jedan mora biti međunarodni) iz šireg područja pedagogije (što treba biti vidljivo u programu skupa), te objaviti jedan (1) prikaz strane knjige iz šireg područja pedagogije (objavljenje u posljednje dvije godine). Sve ove obveze potrebno je izvršiti do predaje doktorskog rada.
  1. Studenti doktorskog studija odgojnih znanosti - pedagogije upisani u prvi semestar studija  imaju studijsku obvezu objaviti samostalno dva (2) znanstvena članka u referiranim znanstvenim časopisima iz područja pedagogije u Bosni i Hercegovini ili inozemstvu i sudjelovati aktivno na dva znanstvena skupa (od kojih jedan mora biti međunarodni) iz šireg područja pedagogije (što treba biti vidljivo u programu skupa), te objaviti dva (2) prikaza strane knjige iz šireg područja pedagogije (objavljenje u posljednje dvije godine). Sve ove obveze potrebno je izvršiti do predaje doktorskog rada.

Pored obveza utvrđenih nastavnim planom i programom poslijediplomskoga sveučilišnog doktorskog studija odgojnih znanosti (pedagogije), a sukladno članku 8. Pravilnika o doktorskim studijima na Sveučilištu u Mostaru ( ur.br. 01-2379/14 od 16. prosinca 2014.), doktorand je također obvezan najkasnije prije obrane doktorskoga rada imati objavljen ili prihvaćen za objavljivanje najmanje jedan međunarodno recenziran znanstveni rad, tematski povezan s doktorskim istraživanjem (u kojemu je jedini ili jedan od triju glavnih autora).

Obavijesti Opširnije...


Edukacijska rehabilitacija

U okviru studijskog programa edukacijske rehabilitacije prvostupnici stječu uvid u komplementarne koncepte o razvoju odgojno-obrazovnih i rehabilitacijskih znanosti te razvijaju profesionalni identitet u područjima: oštećenja vida, motorički poremećaji, kronične bolesti i art terapije te inkluzivni odgoj i obrazovanje i rehabilitacija.  Studenti stječu temeljna znanja o dijagnostičkim, odgojno-obrazovnim i terpijskim postupcima, timskom radu, profesionalnoj etici i interdisciplinarnoj komunikaciji. U dijelu studijskog programa odgojno-obrazovne rehabilitacije koji se odnosi na proučavanje fenomenologije osoba s teškoćama vizualne percepcije, provstupnici usvajaju temeljna znanja o biološkom, psihološkom i socijalnom funkcioniranju osoba s teškoćama vizualne percepcije, o važnosti odgojno-obrazovnog i rehabilitacijskog procesa za rast i razvoj djece s teškoćama vizualne percepcije, kao i o specifičnostima odgojno-obrazovnih programa koji se primjenjuju u ovom području. Studenti stječu i spoznaje o antropološkim dimenzijama i fenomenologiji motoričkih poremećaja i kroničnih bolesti; bioetičkim i deontološkim načelima u analizi raznih problemskih područja na kronološkom kontinuumu tijekom rasta i razvoja; raznim doktrinama psihosocijalne i kompleksne rehabilitacije; ranoj razvojnoj rehabilitaciji; rehabilitacijskom i konduktivnom odgoju i obrazovanju; paradigmi sofrologije u razvoju discipline; interdisciplinarnosti (profesionalnoj etici i kompetencijama); povezanosti znanosti (biomedicinske, humanističke, društvene i druge discipline) i umjetnosti; profilaktičkoj i terapijskoj funkciji kreativnosti; transpovijesnim, transkulturnim i suvremenim pristupima u konceptima kreativnih i art terapija; kao i o drugim komplementarnim pristupima usmjerenima na otkrivanje i podržavanje životnih potencijala i kvalitete življenja u čovjeka.  Kroz dio studijskog programa koji se odnosi na inkluzivni odgoj i obrazovanje i rehabilitaciju, studenti usvajaju suvremeni pristup invaliditetu u kontekstu ljudskih prava i razvijaju razumijevanje invaliditeta kao posljedice međudjelovanja oštećenja i utjecaja socijalnog konteksta. Razumiju značajke razvoja i funkcioniranja u različitim okruženjima, djece i odraslih osoba s intelektualnim teškoćama, teškoćama učenja, deficitom pažnje/hiperaktivnim poremećajem (ADHD), poremećajima iz autističnog spektra i višestrukim teškoćama. Sposobni su primijeniti temeljne tehnike odgojno-obrazovne rehabilitacijske procjene i interpretirati dobivene podatke. Sposobni su primijeniti odgojno-obrazovne rehabilitacijske postupke s ciljem unaprjeđenja općeg, kao i funkcioniranja u okviru pojedinih (razvojnih) područja djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom.

Završetkom studija prvostupnik može sudjelovati, uz nadzor magistra struke, u:

  • kreiranju i primjeni programa podrške u ranom razvoju
  • odgoju i obrazovanju
  • zapošljavanju i uključivanju u život socijalne zajednice djece s teškoćama u razvoju i odraslih osoba s invaliditetom.

Studenti su osposobljeni za pretraživanje literature, baza podataka i drugih izvora informacija. Imaju razvijenu svijest o provođenju profesionalne etike i odgovornosti u edukacijsko-rehabilitacijskoj praksi te prepoznaju potrebu i spremnost za uključivanje u cjeloživotno učenje.

Diplomski studij:

U okviru studijskog programa edukacijske rehabilitacije studenti stječu znanja o dijagnostičkim, odgojno-obrazovnim i terapijskim postupcima, timskom radu, profesionalnoj etici i interdisciplinarnoj komunikaciji u području inkluzivne edukacije i rehabilitacija.

Modul: Inkluzivna edukacija i rehabilitacija

Studenti po završetku modula mogu analizirati značajke razvoja i funkcioniranja, u različitim socijalnim kontekstima, djece i odraslih osoba s teškoćama učenja, ADHD-om, sniženim intelektualnim sposobnostima, poremećajima iz autističnog spektra te višestrukim teškoćama. Znaju odabrati primjerene tehnike procjene, provesti procjenu, integrirati podatke iz različitih izvora procjene te razumjeti ishode procjene na izradu individualiziranih programa i procesa poučavanja. Samostalno kreiraju, primjenjuju i evaluiraju individualizirane odgojno-obrazovne i rehabilitacijske postupke primjerene specifičnim potrebama pojedinaca i skupina djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom. Samostalno kreiraju, provode i evaluiraju plan podrške u ranom razvoju, odgoju i obrazovanju i zapošljavanju. Samostalno kreiraju, provode i evaluiraju aktivnosti unapređenja socijalne inkluzije djece s teškoćama u razvoju i osoba s invaliditetom na svim razinama ekoloških sustava. Argumentima zastupaju suvremeni pristup invaliditetu u kontekstu ljudskih prava. Zastupaju shvaćanje invaliditeta kao posljedice međudjelovanja oštećenja i utjecaja socijalnog konteksta (obitelj, odgojno-obrazovne ustanove, šira okolina). Sposobni su promicati prava djece s teškoćama u razvoju i njihovih roditelja kao i osoba s invaliditetom u zajednici.

Magistri edukacijske rehabilitacije imaju usvojena znanja i vještine potrebne za:

  • profesionalnu interdisciplinarnu suradnju (u odgoju i obrazovanju, rehabilitaciji i kliničkoj praksi)
  • neposredni odgojno-obrazovni rad
  • savjetovanje drugih stručnjaka i roditelja, kao i za superviziju rada prvostupnika koji je završio preddiplomski studij odgojno-obrazovne rehabilitacije
  • Osposobljeni su za pretraživanje literature, baza podataka i drugih izvora informacija
  • Sposobni su planirati i provoditi znanstvena istraživanja
  • Imaju razvijenu svijest o provođenju profesionalne etike i odgovornosti u odgojno-obrazovnoj rehabilitacijskoj praksi te prepoznaju potrebu i spremnost za uključivanje u cjeloživotno učenje.

Nositelj ove kvalifikacije ovlašten je izvršavati stručni posao u području za koje je stekao/la naziv. Studij je zasnovan na znanjima iz interdisciplinarnog područja odgojno-obrazovnih rehabilitacijskih znanosti pod kojima se podrazumijevaju različiti dijagnostički, odgojno-obrazovni i rehabilitacijski postupci koji su povezani s teškoćama učenja, deficitom pažnje/hiperaktivnim poremećajem (ADHD), intelektualnim teškoćama, poremećajima iz autističnog spektra, višestrukim teškoćama. Završetkom ovoga studija student stječe kompetencije koje mu omogućavaju zapošljavanje na poslove visoke složenosti.http://www.erf.unizg.hr/components/com_jce/editor/tiny_mce/plugins/article/img/trans.gif

Koordinator : Nikolina Knezović 

KONTAKT TELEFON: 036/445-486 KONTAKT E-MAIL: edukacijska.rehabilitacija@fpmoz.sum.ba


Učitavam...